Hodnocení

Uděleno bodů: 21.5
Hodnoceno: 5x

Pro vložení hodnocení je třeba se přihlásit.
Bodování je anonymní. Nezapomínejte ale, že autor díla bude určitě rád i za Váš komentář.

<< předchozí obrázek Téma měsíce: Magický předmět další obrázek >>

Archa úmluvy

Fido

"Uděláš truhlu z dříví setim. Půltřetího loktu bude dlouhost její, půldruhého loktu širokost její, půldruhého loktu také vysokost její. A obložíš ji zlatem a stříbrem čistým, vnitř i zevnitř obložíš ji a uděláš nad ní vůkol korunu stříbrnou."

Technika: Koláž, 59,7x42 cm, nůž, papír, lepidlo
Vloženo: 20.6.2019 19:18
Zhlédnuto: 702x


Archa úmluvy
© 2019-2024 Fido

Komentáře


Pro přidání nového komentáře je třeba se přihlásit.



FidoFido
29.7.2019 19:49
Otazníky mají být uvozovky...
FidoFido
29.7.2019 19:48
Děkuji všem za komentáře. Dost mě to potěšilo.
Abych použil slova klasika: ?každý má tu svou za jedinou?. Teď mám na mysli techniku, nikoli ženu. Techniku tvorby. Myslím, že pro každého z nás je tak trochu ta jeho technika jediná správná a jedinečná, ale je třeba nenechat se zaslepit. Podívejte se do knih, zjistíte, že je uvnitř mnoho ilustračních technik. Litografie, linoryt, suchá jehla, náladové fotografie a mnohé další? Co se týče mé momentálně použité techniky, je to modifikace koláže: prořezávaný papír. Žádné vystřihávání obrázků. Druhů koláží je totiž nepřeberné množství, stačí se podívat na tvorbu Jiřího Koláře, který několik odvětví dokonce vynalezl. Důležitější, než sama technika je, myslím, možnost se nějakým způsobem vyjádřit! Svoboda projevu výtvarného i názorového...
Připojil bych se ke zvolání: svobodu imaginaci!
Ještě jednou dík za komentáře, jsou zajímavé!
SccionSccion
29.7.2019 7:39
Rozdíl, který je možné vidět mezi digitální a klasickou technikou je i v náhledu na barvy. Barvy digitální tvorby prohlížíme na monitoru, který barevnost utváří zcela jiným způsobem, než jakým je tvořena technikami tradičními.

Zatímco u tradičních se barva do oka dostává odrazem světla od barevného povrchu, u monitoru se barva tvoří přímým světlem.

Navíc dva lidé stejné digitální dílo neuvidí - protože se na něj každý dívá z jiného monitoru a tam jsou barevné prostory neskutečným způsobem ohýbány výrobce od výrobce.

atd. atd.

Výše uvedené výčty rozdílů nemají sloužit jako argument pro či proti čemukoliv. Jen se mi zdá občas zajímavé, že právě v hodnocení děl někdy hraje roli i představa žánru, či podobnosti technik, kritéria, na která se občas stačí podívat jen z trošku jiného úhlu a najednou dostávají zcela nové významy.

A jen jako poslední zajímavost - Fidova práce zde žánrově je skutečně možná trochu mimo. Ilustrace to je, ale osobně bych zpochybnil koláž. :)
SccionSccion
29.7.2019 7:24
No a v tom je ta krása výtvarných děl obecně - vždy záleží na kontextu a perspektivě.

V technikách stejně - kresbu digitální a tradiční mohu hodnotit jako podobnou, pokud mými kritérii jsou použití tabletu a stylusu. To je naprosto v pořádku.

Ale existují i další varianty, které toto mohou posunout na úplně jiná měřítka - a tím i hodnocení.

Kupříkladu já vnímám velký rozdíl mezi klasickou kresbou a prací s tabletem. U kresby se dívám přímo na podklad, sleduji ho a s ním společně svou ruku s perem. S tabletem se dívám na obrazovku a sleduji kurzor na ní a dle nastavení hardwaru a softwaru odhaduji, jak rychle, s jakou citlivostí a kam se kurzor pohne. Po letech jen s tužkou v ruce jsem si skutečně jen těžko zvykal na tablet.

Do žánru digitální kresby se kromě toho mohou vejít i díla, která byla tvořena myší (také takových pár mám) a není mi cizí ani zkušenost, kdy jsem u grafických děl víc vypisoval čísla souřadnic a kódy barev, než abych "kreslil".
PawukPawuk
28.7.2019 22:14
___Archa Úmluvy. dostává další význam! :-)

Fidoiova Archa . Kdy si každý může Ilustrovat.

:-D
PawukPawuk
28.7.2019 22:09
___Děkuji Kari za vysvětlení. Opravdu. Ilustraci jsem měl za kresbu rukou...
No a proto jsem psal, že já nemám kolikrát ani náhodou ilustrace . Já právě jsem ten co rád přemalovává fotky a malby... a digitálně.
Protože mě to tak baví.
Ten proces. Není to tak snadné, jak si někdo může myslet.
Prostě je to zábava a jsem rád, že to tady můžu zveřejnit.
SebastianBurkeSebastianBurke
27.7.2019 16:52
Jak jsem řekl, pochopil jsem, že ilustrace může být i jinými technikami, než je kresba a malba.

Se Sccionem ale nesouhlasím absolutně co se přibuznosti technik týče.

Koláž a malba jsou dvě odlišné věci - u malby formují plochu tahy štětcem a míchání barev. U koláže vystřihujeme hotové objekty a vůbec neřešíme formu a tvar objektů tahem ruky. Rozdíl je podle mě absolutní. Digitální kresba a klasická kresba mají mnoho společných rysů, a to způsob úchopu nástroje, intenzitu tahu podle sklonu pera a tlaku ruky.
SccionSccion
26.7.2019 17:54
A, pravda, když už tu téma bylo nadneseno, tak vcelku rozumím tomu, že hodnocení v různých kategoriích není snadné a sneslo by lepší rozdělení.

Ale zároveň za sebe třeba mohu říct, že mě se daleko hůř hodnotí tradiční techniky a techniky digitální - připadá mi, že blíž jsou si tradiční malba a koláž, než digitální kresba a tradiční kresba. :) (trochu mě to i překvapuje) :)
SccionSccion
26.7.2019 17:42
Zde si dovolím jen jemně upozornit na podtitul "projektu ilustrace", který je ve znění:

"Výtvarné tvoření na téma"

To jen pro případ, kdyby tato část unikla. :)
SebastianBurkeSebastianBurke
25.7.2019 19:53
Asi máš pravdu, že ilustrace je širší termín. Primární úlohou je zobrazit nějaký děj, nebo popsat či vystihnout něco obrazem.

Mám představu, že tento projekt je zaměřen na kresbu a malbu a že koláže a objekty sem nepatří. Možná to tak ale není a s těmito objekty není vůbec žádný problém.

Fido, omlouvám se, jestli tě to moje reakce nějak pobouřila.

Jediný praktický argument je ten, že pokud máme všechna díla malby/kresby a vedle nich jednu sochu, či výrobek, pak se díla nesnadno hodnotí jako jedna kategorie a malby by zasloužily jiná kritéria než například koláže či plastiky.
KariKari
25.7.2019 12:08
Aha, a proč to podle vás není ilustrace, Pawuk a SebastianBurke ?? Za mě to ilustrace rozhodně je, a víc než povedená.

Nemyslím si, že neobvyklá technika nějak ovlivňuje podstatu díla. Ilustrace je od slova ilustrare - vysvětlit. Jde o vyzuální popis, přenos myšlenky, osvětlení něčeho slovy nezachytitelného. To všechno tady vidím.

Myslím, že se tu objevují případy mnohem spornější interpretace pojmu "ilustrace" - např používání fotografií, překreslování apod. a nikdo to nikdy neřešil, já osobně nemám problém s níčím z jmenovaného, svobodu imaginaci.
BlondeBlonde
8.7.2019 9:15
Velmi zajímavé.
PawukPawuk
7.7.2019 0:48
______________Perfektní!!!!

Připomíná mi to mou kostku.

::::::Není to ilustrace. Ale to ani kolikeré mé výtvory. viz Slast...
::::::mně je jasné, že Pan Fido si už tady může za ta léta klidně přilepit i prošlapaný koberec,s ohnutým vláknem od krve.. když bude chtít....protože věřím tomu, že to zase bude buď ftipné, ne-li srandovní...K zamyšlení určitě.
Je nás tady fakt málo. Nevidím problém v tom přesném použití svého vyJádřenÍ :-)

Kor já. Myslím, že ze mně Ajinak roste.
SebastianBurkeSebastianBurke
2.7.2019 20:22
Je to fajn, jen to není ilustrace. Nechci být mrzout, ale je to tak. Provedení je hezké a určitě dalo dost práce, jen mám pocit, že to sem moc nepatří.
Lentilka7Lentilka7
30.6.2019 23:41
dobrý nápad :-)